Hur bokningar fungerar
Hur bokningar fungerar
- Så gör duKolla en gästs profilbildFoton kan vara otillgängliga fram till bekräftelse eller så kanske gästen inte har laddat upp något.
- Så gör duVad är svarsfrekvens respektive svarstid och hur beräknas de?Vi mäter hur snabbt och konsekvent du svarar på frågor och bokningsförfrågningar.
- Så gör duVarför ombeds värdar att svara inom 24 timmar?Snabba svar på bokningsförfrågningar, frågor om bokning och andra meddelanden skapar förtroende för vår värd-community.
- Så gör duHur kan jag som värd kontrollera status för en bokning?Du kan kontrollera bokningsstatus på olika ställen: dina bokningar, din inkorg eller din kalender.
- Så gör duFörstå din bokningsstatusHitta detaljer om de olika statusar som din bokning kan gå igenom.
- Så gör duHur kan jag kontrollera om en bokning för en gäst är bekräftad?Du får ett e-postmeddelande när du har en bekräftad bokning. Du kan också gå till dina bokningar, din kalender eller din meddelandetråd med …
- Så gör duVisa alla dina bokningarGå bara till fliken Idag för att skanna dina kommande bokningar.
- Så gör duHur kan jag hålla datum för en gäst?Ibland vill en värd göra datum i sin kalender tillgängliga för att endast en viss gäst ska kunna boka. För att göra detta kan din gäst skick…
- Så gör duVad innebär statusen inväntar betalning?Det innebär att en värd har godkänt en gästs bokningsförfrågan, men gästens betalning har inte gått igenom ännu.
- Så gör duKan jag uppdatera min annonsbeskrivning eller bekvämligheter efter det att en gäst har bokat?Gäster med väntande eller bekräftade bokningar kommer inte att veta om du gör några ändringar i din annons, så du måste skicka ett meddeland…